Wśród podstawowych form promocji sklepu internetowego w sieci wyróżniamy Google Ads, SEO i pozycjonowanie oraz social media. Dowiedz się, czegoś więcej o każdym z tych obszarów marketingu.

Jakie są formy promocji sklepu internetowego w sieci?

Czasami zdarza się tak, że mamy najlepszy towar na rynku w atrakcyjnej cenie oraz obsługę klienta na wysokim poziomie, ale sprzedaż wciąż kuleje. Wówczas może się okazać, że jedynym czego nam brakuje do osiągania wysokich wyników sprzedażowych, jest promocja w internecie. Jakie są formy działań marketingowych, na których warto się skupić?

Reklamy Google Ads

Google Ads to rodzaj płatnej reklamy w wyszukiwarce, dzięki której konkretny sklep internetowy wyświetla się nad innymi, gdy użytkownik szuka określonego rodzaju produktu. System rozliczany jest w formie Pay Per Click, czyli płacimy za każde kliknięcie linku. Reklamy Google Ads trzeba odpowiednio skonfigurować, by te wyświetlały się precyzyjnie wyselekcjonowanej grupie odbiorców. Pomóc w tym mogą specjaliści Alte Media, którzy zajmują się prowadzeniem kampanii marketingowych dla sklepów internetowych.

SEO i pozycjonowanie strony internetowej

Promocja sklepu internetowego w internecie to przede wszystkim pozycjonowanie i optymalizacja strony. Ta musi szybko się ładować, być prosta w obsłudze i atrakcyjna dla użytkownika. Dzięki pozycjonowaniu nasza witryna może znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania i generować tzw. ruch organiczny, czyli darmowy. Żeby było to możliwe, trzeba zadbać między innymi o przyjazność linków, poprawność i jakość treści na stronie, obecność odpowiednich słów kluczowych czy znaczników meta. Istotna jest także sprawność działania witryny na urządzeniach mobilnych.

Obecność w social mediach i budowanie społeczności

Aktualnie posiadanie firmowych mediów społecznościowych jest tak samo ważne, jak dobra strona internetowa. Dzięki nim potencjalni klienci mogą się z nami szybko skontaktować (w 2021 roku z tej opcji skorzystało aż 40% internautów) oraz znaleźć informacje o marce, co robi większość osób, które później decydują się na zakup. Social media to szansa na dotarcie do swojej grupy docelowej w sposób bardzo precyzyjny. To także ogromny rynek zbytu, ponieważ prawie 54% użytkowników korzysta z nich w celu odnalezienia i zakupienia produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj