Jednym z udogodnień dla klientów sklepów internetowych oraz stron online firm są chatboty. Ich wdrożenie jest coraz powszechniejsze, zaś rozwój sztucznej inteligencji sprawił, że konwersacja z nimi przypomina coraz bardziej rozmowę z prawdziwym konsultantem. Biorąc pod uwagę wszystkie zalety dawane przez chatboty, nie może dziwić ich popularność.
Przeczytaj i poznaj korzyści, jakie daje wprowadzenie chatbotów do sklepu online, a być może zdecydujesz się na takie rozwiązanie również w swoim!
Chatboty w sklepie internetowym – jakie są ich zalety?
Użycie chatbotów to przede wszystkim wygodna, sprawna automatyzacja obsługi klienta. Chatboty mogą automatycznie odpowiadać na często zadawane pytania dotyczące produktów, procesu zakupowego, dostawy i innych kwestii. Równocześnie ich działanie pozwala zaoszczędzić czas pracowników obsługi klienta oraz zapewnia natychmiastową reakcję na zapytania klientów. Chatbot nie ma dni wolnych, nie odpoczywa i jest zawsze gotowy do udzielenia odpowiedzi.
Na tym jednak nie koniec. Dzięki analizie zachowania klienta, chatboty w sklepie internetowym mogą personalizować interakcje z klientami, oferując im spersonalizowane rekomendacje produktów, informacje o promocjach dostosowanych do ich preferencji zakupowych oraz praktyczną pomoc w procesie zakupowym. Wspomagają także pozyskiwanie nowych klientów poprzez zbieranie kontaktów i prezentację aktualnych promocji. Co bardzo istotne – chatboty mogą działać w wielu językach, dzięki czemu można działać na rynkach zagranicznych lub zapewnić wygodę obsługi klientom nie-polskojęzycznym.
Oczywiście aby możliwe było wykorzystanie wszystkich ich możliwości, muszą stanowić część systemu CRM. Dzięki temu zyskują dostęp do bazy klientów, co ułatwia personalizację interakcji, a także asortymentu, co pozwala na podawanie konkretnych informacji. Chatbot może także sprawdzać stan realizacji zamówienia oraz wspomagać w procesach reklamacji lub zwrotu towarów.
Postaw na CRM zapewniający wydajne chatboty
Jeśli chcesz podnieść komfort klientów podczas wizyty w swoim sklepie oraz usprawnić procesy zakupowe, potrzebny będzie solidny system CRM. Takim właśnie jest edrone (edrone.me/pl/platforma/system-crm). To rozwiązanie stworzone z myślą o współczesnym rynku e-commerce, oferujące wszystkie narzędzia niezbędne do stworzenia oraz obsługi chatbotów.
Możesz wykorzystać edrone nie tylko do chatbotów, ale również automatyzacji marketingu. Gdy zajmujesz się innymi rzeczami, edrone zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych, wysyłaniem spersonalizowanych wiadomości e-mail czy rozmową z klientem wybierającym towar. Jak to możliwe? Dowiedz się więcej na stronie edrone.me/pl/platforma/automatyzacja-marketingu.
Nie musisz obawiać się, że nie będziesz w stanie wykorzystać wszystkich możliwości dawanych przez ten CRM. Producent udziela pełnego wsparcia zarówno podczas wdrażania systemu, jak i w trakcie tworzenia kampanii marketingowych. Dowiedz się więcej na stronie edrone.me/pl/wsparcie-i-uslugi.
Podsumowując: chatboty to znaczne podniesienie komfortu zarówno dla właściciela sklepu, jak i klientów. Ich wdrożenie jest dobrym pomysłem, a edrone może w tym wydajnie pomóc.