Marketing jest zaplanowaną strategią, która pozwala na sprzedaż usług lub towarów, które mają określoną wartość. W czasie, gdy większość sprzedających firm działa w Sieci, marketing internetowy jest naturalnym zjawiskiem, nacelowanym na zaprezentowanie marki i wprowadzenie towaru na rynek. Wszystkie działania wspomagające przeprowadzane są w internecie.
Działania w ramach marketingu internetowego.
Najbardziej typowe narzędzia w ramach tego typu marketingu to tworzenie firmowych stron internetowych i reklama. Strony www powinny być na bieżąco aktualizowane i uzupełnione o blogi firmowe lub fora. Najbardziej popularną formą reklamy jest reklama banerowa, która już powoli ustępuje pola innym, bardziej skutecznym jej formom. Czymś takim jest reklama wirusowa. To już nie tylko nieruchomy baner, tylko cała historia związana z produktem lub usługą. Najczęściej jest to viral lub slogan. Cała rzecz w tym, żeby taka reklama była na tyle interesująca, żeby jej rozpropagowaniem zajmowali się sami klienci.
Zalety marketingu internetowego.
Niezaprzeczalną zaletą tego typu marketingu jest możliwość dotarcia do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów a także do jeszcze bardziej precyzyjnego określenia grupy docelowej. Ponadto marketing internetowy jest tani. Publikacja spotu reklamowego kosztuje o wiele mniej niż na przykład w telewizji lub w radiu.