Gdy płacimy za usługę, chcemy wiedzieć, kiedy będziemy mogli spodziewać się oczekiwanych efektów. W branży SEO jest to szczególnie mocno zauważalne. Błędne przekonania o tym, jak szybko widoczne powinny być rezultaty pozycjonowania strony internetowej, wynika często z niewiedzy klientów. Chociaż takie działania cieszą się rosnącą popularnością i firmy chętnie decydują się na wsparcie agencji SEO, często nie zdają sobie sprawy, na czym jej praca w rzeczywistości polega.

Pozycjonowanie stron internetowych – jakie czynniki wpływają na efekty?

Aby współpraca z firmą zajmującą się pozycjonowaniem witryn przebiegała bez zarzutu, warto zadbać o dobrą komunikację. Specjaliści powinni dokładnie wytłumaczyć klientowi, jakie działania podejmują. Pozycjonowanie stron internetowych to proces o długotrwałym charakterze. Efekty działań agencji zależą bowiem nie tylko od tego, ile wysiłku i czasu przeznaczą na swoją pracę pozycjonerzy. Ważną kwestią, wpływającą na prędkość osiągniętych rezultatów jest chociażby konkurencyjność fraz kluczowych. Jest ona powiązana z branżą, w jakiej działa klient. Jeśli konkurencyjność jest niska, uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania będzie łatwiejsze. Istnieje jednak wiele branż, w których na efekty przyjdzie poczekać zdecydowanie dłużej.

Dobrze jest zdawać sobie sprawę z tego, że duże znaczenie ma też sama historia domeny. Załóżmy, że pozycjoner rozpoczyna swoją pracę ze stroną, która posiada linkowanie wewnętrzne i jest już w jakimś stopniu zoptymalizowana. W takim przypadku jego działania szybciej przyniosą oczekiwany rezultat. Efekty przyjdą znacznie później, jeśli witryna klienta była już karana przez Google za np. duplikowanie treści, i na której nie wdrażano jeszcze żadnych działań służących optymalizacji. Będzie tak, mimo że pozycjoner włoży w pracę tyle samo starań, co w pierwszym przypadku.

Jeśli dana strona jeszcze nigdy nie była pozycjonowana, efekty będą widoczne szybko, a wzrosty mogą być spektakularne. Taka sytuacja prawdopodobnie spotka się z bardzo przychylną reakcją klienta. Ważne, żeby zdawał sobie sprawę, że raz osiągnięte wysokie wyniki mogą się zmieniać – nie ma żadnej gwarancji, że będzie to stała sytuacja.

Czym są efekty?

Jeśli między klientem a firmą nie będzie porozumienia odnośnie tego, co jest pożądanym efektem, może pojawić się problem w komunikacji. Pozycjonowanie może sprawić, że m.in.:

  • zwiększy się ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania;
  • klient otrzyma więcej zapytań od swoich odbiorców;
  • więcej pozycjonowanych fraz znajdzie się w top50, top10 lub top3.

To tylko kilka przykładów i należy zdawać sobie sprawę z tego, że agencja SEO bierze pod uwagę wszystkie te czynniki. Jeśli klient skupia się tylko na jednym i nie zauważa pożądanych wzrostów, może mieć poczucie, że podjęte działania nie przyniosły żadnych efektów. Tutaj znowu zaznacza się rola odpowiedniej komunikacji.

Pozycjoner nie działa w próżni i na jego wyniki, oprócz wcześniej wspomnianych czynników, wpływają też działania konkurencji, która też inwestuje w pozycjonowanie stron. Oprócz tego sama sytuacja w Google ciągle się zmienia. Skupianie się na konkretnym odcinku czasu przez klienta często wynika po prostu z faktu, że nie rozumie on do końca złożoności tego procesu. Lepszym pomysłem może być zarysowanie wspólnie z klientem planu działania i wyczerpujące wytłumaczenie, na czym polega każdy z etapów, a nie określanie odcinków czasowych, w których pojawi się dany rezultat.

Źródło: https://internetica.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj