Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na założenie strony internetowej reprezentującej jego firmę, powinien zdawać sobie sprawę, jak bardzo istotny jest ruch generowany na tej witrynie. Nie wystarczy estetyczny layout czy też zamieszczenie wszystkich najważniejszych informacji – należy także zadbać o to, żeby strona była dobrze widoczna w Google i by przyciągała nowych użytkowników. Dlatego zdecydowanie warto rozejrzeć się za agencją SEO, która zajmie się pozycjonowaniem serwisu.
Pozycjonowanie stron – na czym to polega?
Pozycjonowaniem nazywamy szereg różnych działań, które mają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce i podnieść jej pozycję w wynikach. Jak wiadomo, po wpisaniu w Google dowolnego hasła, dostajemy listę witryn, które – zdaniem wyszukiwarki – najlepiej odpowiadają na zapytanie. Pozycjonowanie ma więc przede wszystkim jeden cel: sprawić, że nasza strona będzie tą, na którą natknie się użytkownik, wyszukując konkretną frazę.
Na pozycję serwisu w wyszukiwarce składa się bardzo wiele czynników. Wbrew pozorom nie chodzi tutaj tylko o zastosowanie odpowiednich słów kluczowych. Ważna jest także optymalizacja kodu HTML, jakość publikowanych treści, częstotliwość jej dodawania czy też linki w innych miejscach, które będą odsyłać pod wskazaną witrynę. Nie bez znaczenia jest również korzystanie z social mediów (czyli odpowiednia reklama), a także sama funkcjonalność strony. Powinna szybko się ładować, a do tego być przystępna i intuicyjna dla przeciętnego odwiedzającego.
Dlaczego warto pozycjonować stronę?
Każdy właściciel strony internetowej powinien zadbać o to, by jego witryna była dobrze widoczna w wyszukiwarce. Dlaczego? W ten sposób można realnie zwiększyć zysk. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, inwestując w pozycjonowanie stron, sprawiasz, że pojawiają się nowi klienci, którzy mogą być skłonni do zakupu. Kiedy serwis zaczyna się pojawiać w wynikach po wyszukaniu konkretnego produktu, to przeciętny użytkownik chętniej kliknie tę pozycję, która pojawiła się na szczycie listy. Bardzo niewielki odsetek osób postanowi przejrzeć te propozycje, które pojawiły się na drugiej czy trzeciej stronie.
Dodatkowo pozycjonowanie sprawia, że Twoi potencjalni klienci czy też odbiorcy nabierają do Ciebie większego zaufania. Umacnia się Twoja pozycja na rynku, skutkiem czego możesz wyróżnić się na tle konkurencji. Skuteczne działania z zakresu pozycjonowania stron w Gdańsku mogą skutkować zwiększeniem ruchu w witrynie, co z kolei przełoży się nie tylko na budowanie wizerunku, ale także na wyniki sprzedaży.
Mówiąc krótko, pozycjonowanie służy zwiększeniu grupy odbiorców, stworzeniu budzącej zaufanie wizytówki firmy, zwiększeniu zysków, a także osiągnięciu statusu rozpoznawalności w sieci.
Jak pozycjonować stronę?
Jeśli wcześniej nigdy się nie zastanawiałeś, jak działają boty Google ani jakie zadanie mają słowa kluczowe, to zdecydowanie warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji SEO. Wspólnie z fachowcem ustalisz strategię działania, która przyniesie znakomite rezultaty i sprawi, że Twoja strona będzie chętniej odwiedzana.