Często firmy zadają sobie pytanie jak pozyskać Klienta, jak go sobie zjednać, jak zachęcić do skorzystania z oferty. Powstało na ten temat wiele szkoleń, publikacji i mitów. Co jest jednak najważniejsze?

Pierwsza kwestia to atuty naszego produktu lub usługi. Jeśli chcemy cokolwiek sprzedać musimy wiedzieć jakie wartości niesie ze sobą dana usługa czy produkt. W każdym przypadku będzie to co innego, ale uświadomienie sobie co jest największym atutem/zaletą jest podstawową sprawą. Jeśli więc sprzedajemy pasty do zębów, być może jej atutem jest specjalistyczne przeznaczenie, a może większa zawartość fluoru lub smak.

Kolejną rzeczą jest uświadomienie Klientowi potrzeby nabycia naszej usługi/produktu. Jeśli Klient nie uświadomi sobie, ze potrzebuje nas, nic mu nie sprzedamy. Nie sprzedamy mu np. zwykłej pasty do zębów, jeśli ma 4 w zapasie. Sprzedamy ją jednak jeśli to specjalistyczna pasta na nadwrażliwe zęby, które on właśnie ma i jest gotowy ponieść koszt dodatkowy w celu przyniesienia sobie ulgi w bólu. Wówczas jest gotowy kupić piątą pastę, bo ta być może mu pomoże.

Dobre zaprezentowanie siebie i firmy jest także bardzo istotne. Jeśli na spotkanie z Klientem wyjdziemy w podartym, poplamionym swetrze i rozczochranych włosach, raczej nie zrobimy dobrego wrażenia. To samo dotyczy miejsca spotkania. Kiedyś miałem sytuację, że wybrałem się na spotkanie do jednej firmy. Budynek bardzo przyzwoity, recepcja również, obsługa miła, natomiast sala konferencyjna przedstawiała sobą obraz nędzy i rozpaczy. Obtłuczony szklany stół, pokopane ściany, niewygodne krzesła. Poza tym wrażeniem niewiele więcej wyniosłem z tego spotkania. Jeśli zapraszamy Klienta do biura, to meble, sala i sprzęt muszą być ładne, przyjazne i sprawne. W tej materii może nas wesprzeć firma zewnętrzna np. www.jardwaw.pl, która ma doświadczenie w dostawie i aranżacji mebli biurowych. Zadbanie przynajmniej o tą salę jest podstawą. Ogólnie ważne jest wszystko to, co Klient widzi.

Jeśli mamy produkt i znamy jego mocne strony, Klient go potrzebuje, a my zrobimy na nim dobre wrażenie, pozostaje nam już tylko doprowadzić do podpisania umowy i realizacji zamówienia.

Na tym jednak nie koniec. Pamiętajmy, że fachowa obsługa posprzedażowa to druga połowa sukcesu, gdyż pozwala nam na utrzymanie Klienta na dłuższy czas. Warto więc zadbać by po sfinalizowaniu umowy, Klient miał również poczucie że jest dobrze obsługiwany.

pozyskać Klienta, jak go sobie zjednać, jak zachęcić do skorzystania z oferty. Powstało na ten temat wiele szkoleń, publikacji i mitów. Co jest jednak najważniejsze?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj