Właściciele e-sklepów starają się dostosowywać swoją ofertę oraz przekazy reklamowe do zapotrzebowania konsumentów. Działania w obrębie marketing automation pomagają zwiększyć efektywność prowadzonych akcji promocyjnych poprzez gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych klientów. Jedną z metod w obrębie strategii jest trigger. Warto wiedzieć, w jaki sposób „zdarzenia wyzwalające” mogą wpłynąć na konwersję oraz osiągane zyski sprzedażowe.

Optymalizacja komunikacji

Podstawą trigger-based marketingu są zdarzenia, dzięki którym można nawiązać komunikację z konsumentami oraz potencjalnymi klientami w momencie, gdy np. oferowana przez daną firmę usługa cieszy się największym zainteresowaniem grupy odbiorczej, konkretna grupa wykazuje zaangażowanie poprzez czytanie materiałów contentowych, wejście w proces transakcyjny, często odwiedza konkretną stronę internetową. Wyzwalacze określane są na podstawie jakościowych i aktualnych danych. Trigger-based marketing opiera się na automatyzacji procesu komunikacyjnego. Pozwala to zaoszczędzić dostępne aktywa oraz stworzyć efektywny system wdrożenia, dostosowany do charakteru konkretnej marki. TBM ma znaczący wpływ na optymalizację ROI (ang. return on investment, czyli wskaźnik rentowności).

Komunikat dostosowany do potrzeb klienta

Funkcjonalność triggerów umożliwia odzyskanie porzuconego przez klienta koszyka w sytuacji, gdy opuścił on witrynę sklepu internetowego przed sfinalizowaniem transakcji. Zdarzenia pozwalają również dostosować komunikację do preferencji  kupującego oraz sytuacji występujących w trakcie e-zakupów. Triggered messages stanowią formę automatycznej komunikacji marketingowej. Wysyłane są w odpowiedzi na wybraną aktywność użytkownika w obrębie witryny sklepu internetowego. Wiadomości te stanowią istotną składową marketingu relacji. Pozwalają one reagować na określone działanie, a kanały ich emisji mogą być różnorodne.

Trigger-based marketing to jedna z nowoczesnych metod w obrębie reklamy online. Jej funkcjonalność pozwala stworzyć spersonalizowany komunikat generowany po wykonaniu określonej aktywności przez użytkownika platformy e-sklepu. Dużą zaletą triggerów jest również ich bezpośrednie przełożenie na wskaźnik ROI.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj