Współczesny biznes coraz bardziej wspomaga się działaniami marketingowymi. Sprzedając konkretne usługi lub towary, należy dokładnie określić grupę docelową oraz metody, jakimi można do niej dotrzeć. Fashion marketing jest stosunkowo młodą dziedziną, służącą do działań w potężnym przemyśle modowym.

Siła wizerunku

Branża modowa nie bez powodu ma opinie specyficznej. Bardzo dużą rolę odgrywa w niej dynamika zmieniającego się rynku. Bywa, że świetny produkt przejdzie bez echa tylko dlatego, że zabrakło mu odpowiedniej akcji promocyjnej. Jakość i cena nie są już najważniejsze, liczy się także wizerunek konkretnej marki. To właśnie dlatego firmy modowe starają się angażować w wiele nośnych akcji, czasem spychając nowinki krawieckie na dalszy plan. Fashion marketing jest efektem nieustannego wyścigu po atencję konsumenta. Trzeba wybić się spośród konkurencji a najlepiej zmarginalizować jej propozycje. Z tego powodu o kampaniach PR w branży fashion mówi się, że muszą być jak, nomen omen, dobrze skrojony strój. Powinny wywołać zachwyt i odbić się echem w mediach.

Żmudny proces

Działania marketingowe coraz częściej stają się długofalową strategią. Wszelkie pomysły poprzedza analiza rynku. Czego nie powinno się pominąć, stawiając na skuteczny fashion marketing? Osoby, odpowiedzialne za budowanie wizerunku marki w branży modowej zaczynają od dokładnego spenetrowania środowiska. Taki swoisty audyt otoczenia daje rozeznanie w tym, co modne, wygodne i potrzebne. Dzięki niemu można się także wiele dowiedzieć o ulubionych markach, tym, co prezentuje konkurencja i na co liczą konsumenci. Prawdziwą kopalnią wiedzy są media społecznościowe. Odpowiednio dobrane hasztagi pozwalają na śledzenie, jakie zdjęcia lub wydarzenia szczególnie chętnie lajkowano i udostępniano. Warto obserwować także tych, którzy mają spore grono followersów.

Genialne pomysły

Każda kampania marketingowa powinna mieć swoje cele. Ustalenie kluczowego przekazu to także szacowanie, na jakim wizerunku zależy konkretnej firmie. Wytyczenie celów oznacza sprawdzanie co jakiś czas, jakie efekty przynoszą dotychczasowe poczynania. Fashion marketing opiera się na nowoczesnych metodach działania. Oznacza to, że w każdej chwili można modyfikować założone plany. Kampanie są otwarte, więc nie ma potrzeby czekać na moment, kiedy przestaną być aktualne. Nad całością stale czuwają specjaliści, korzystający z różnych metod promocji. Bywa, że najbardziej kreatywne idee rodzą się nieoczekiwanie. Burza mózgów nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Zwłaszcza że inspiracje do stworzonej koncepcji można czerpać zewsząd.

Narzędzia i kanały

Fashion marketing musi opierać się na najlepszych narzędziach po to, aby zrealizować zamierzone cele. Warto wziąć to pod uwagę szacując wszystkie koszty promocji, jakie trzeba będzie ponieść. Kolejnym kluczem do sukcesu są właściwe kanały komunikacji. Specyfika świata mody otwiera szeroki wachlarz możliwości, co jest sporym atutem. Narzędzia do działań w tej branży mogą być tradycyjne, społecznościowe lub też bezpośrednie. Za najpopularniejsze uchodzą pokazy mody, tworzenie lookbooków i trendbooków, showroomy, współpraca z influencerami, spotkania prasowe, wysyłki kreatywne, własny kanał na youtube oraz zaangażownaie stylisty. Doskonałym dodatkiem jest omnichannel, czyli wielokanałowość. Dzięki temu łatwiej stać się oryginalnym i zaskakującym.

W świecie mody ważnym czynnikiem jest czas. Sezonowość kolekcji jest więc dodatkowym elementem, który powinien determinować działania marketingowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj