Trójwymiarowe koncepcje, czy może prostota? Wiele lokalizacji w mieście czy kilka szczególnych miejsc? Czym charakteryzują się banery reklamowe i reklamy wielkopowierzchniowe – drukowane?

Czym są banery reklamowe?

W odpowiedzi na to pytanie należy w pierwszej kolejności zapytać czym jest baner w ogóle? Dla osób, związanych z marketingiem jest oczywiste, że to forma reklamy lub innego przekazu, wykonana na odpowiednim materiale, w oparciu o starannie przygotowany projekt. Dla przeciętnego odbiorcy, widzącego jedynie efekt końcowy pracy projektantów – to tylko znak, logo, czy nazwa, widniejące gdzieś w miejskiej przestrzeni. W rzeczywistości banery powstają w efekcie, bardzo często, żmudnych i wielowymiarowych procesów. Muszą zawierać starannie dobrane, czytelne informacje, mieć właściwe proporcje i szerokości martwych pól. Zdarza się też, że powinny wpisywać się w obowiązujące standardy wymiarowe banerów, które na ogół bazują na wielokrotnościach formatów, stosowanych w poligrafii, lecz nie tylko.

Czym charakteryzuje się skuteczny baner reklamowy?

Wykonanie dobrego baneru to nie tylko grafika i rozmiar. Aby baner był skuteczny, musi spełniać kilka podstawowych wymagań, takich jak:

  • prostota i czytelność – na ogół baner widzimy tylko przez chwilę, mgnienie oka. Nie może więc być „przeładowany” informacjami. Nazwa, logo i chwytliwy, rzucający się w oczy projekt – to wszystko, czego potrzeba banerowi od strony wizualnej,
  • przyciąganie uwagi, które jest chyba jedną z najtrudniejszych do uzyskania cech baneru. Wymaga bowiem wyważenia, wyczucia intensywności przekazu, by nie przechylić się w stronę nachalnej krzykliwości,
  • wzbudzenie ciekawości – to, poniekąd, pochodna prostoty baneru. Pewna doza tajemniczości, pole do odkrywania, które bezwzględnie baner musi dawać potencjalnemu klientowi. Każdy odbiorca, widząc elementy komunikacji wizualnej nieznanej marki, czy produktu lub usługi, zacznie zadawać sobie pytania: co to jest? O co tu chodzi? Dzieje się tak szczególnie w sytuacjach, kiedy banery są częścią większej, dobrze zaplanowanej kampanii,
  • pozytywne skojarzenia. Dla nikogo nie jest przecież tajemnicą, że proces zapamiętywania zyskuje na skuteczności, jeśli zostanie oparty na skojarzeniach. Więcej – jeśli są to skojarzenia, kierujące odbiorcę w stronę pozytywnych wrażeń, uśmiechu, dobrego nastroju, zyskuje się niemal pewność, że klient zechce zagłębić się temat, niesiony przez baner,
  • trwałość, zapewniająca czytelność przynajmniej na czas kampanii a ponadto świadcząca o szacunku dla klienta i dbałości o wizerunek własny reklamodawcy. Kto bowiem będzie korzystał z usług albo kupował produkt, reklamowany na brudnej, wyblakłej, szarpanej przez wiatr, podartej „szmacie”?
  • „miejscówka” w urbanistycznej dżungli. Tak, tak – baner nie może być skuteczny bez odpowiedniego researchu (a ten jest najlepszy w wykonaniu lokalnego producenta reklamy wizualnej), który będzie plasował go bezbłędnych lokalizacjach.

Mamy już przepis na baner. Jak jednak sprawić, by tych kilka zasad skutecznie wprowadzić w życie i zmaterializować baner, spełniający powyższe wymagania? Na to pytanie odpowiedź jest prosta: potrzebny jest potencjał sprawnego, twórczego oraz doświadczonego zespołu projektantów i grafików.

https://frwarszawa.pl/banery-reklamowe-billboardy-reklamy-podswietlane/

Jak stworzyć skuteczny baner reklamowy?

Droga do uzyskania oczekiwanego efektu, związanego z banerem wcale nie jest łatwa. Wymaga wiedzy, wyobraźni oraz umiejętności, wspartych doskonałym rozeznaniem rynku i znajomością grup docelowych. Tworzenie baneru jest procesem, w którym począwszy od doboru materiału, wytypowania lokalizacji przekazu i jego odbiorców, nadania formy, kształtu po techniczne aspekty mocowania, wymagana jest ścisła współpraca specjalistów różnych dziedzin. Byłoby więc rzeczą niezmiernie trudną i czasochłonną (lub wręcz niemożliwą w kontekście zamierzonego celu) wykonać to zadanie samodzielnie. Tym bardziej, że biznes nie śpi i nie lubi czekać. Dlatego realizację banerów warto powierzać specjalizującym się w tej dziedzinie podmiotom.

Ile kosztuje baner?

Nie istnieje jednoznaczna, precyzyjna odpowiedź na to pytanie. Na rynku możemy znaleźć rozmaite cenniki, których rozrzut jest ogromny, bo od kilkunastu do nawet ponad dwustu złotych za 1m2. Cena banera zależy od wielu czynników, które kształtują koszt jego wykonania. Należą do nich w głównej mierze:

  1. ilość banerów,
  2. powtarzalność wzoru,
  3. rodzaj materiału, z którego mają być wykonane,
  4. wielkość,
  5. miejsce montażu,
  6. dodatkowe wymagania klienta lub obowiązujących przepisów.

Dlatego też każdy przypadek produkcji banerów należy rozpatrywać indywidualnie. Bardzo dobrym sposobem może okazać się wysłanie zapytania ofertowego do firmy https://frwarszawa.pl/banery-reklamowe-billboardy-reklamy-podswietlane/, która będąc podmiotem specjalistycznym, wyceni projekt i wykonanie w oparciu o dane, otrzymane od klienta. Warto zaznaczyć, że im bardziej szczegółowych informacji dostarczy się wykonawcy banera, tym bardziej rzetelna i trafna będzie wycena banerów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj