Google stara się jak najlepiej przedstawić wyniki wyszukiwania na podstawie tego, czego potrzebuje użytkownik, dlatego w pewnych sytuacjach korzysta z geolokalizacji, aby dostarczyć lepiej dopasowane wyniki. Dla przykładu wyszukując frazy „salon fryzjerski” w zdecydowanej większości otrzymamy wyniki lokalne odpowiednie dla naszej lokalizacji – jest to logiczne posunięcie, ponieważ większość z nas szukając salonu będąc w Warszawie interesuje nas tylko te w okolicy – a nie np. w Bydgoszczy. W innym przypadku wpisując „buty do biegania” prawdopodobnie szukamy sklepu internetowego, więc bez różnicy nam będzie gdzie takowy się znajduje i tu już otrzymamy wyniki ogólnokrajowe, dlatego w zależności od danej sytuacji, Google dostarcza nam różne wyniki.

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Posługując się wcześniejszym przykładem pozycjonowanie w Warszawie będzie przydatne dla każdego lokalnego biznesu, który świadczy swoje usługi lokalnie. Przykładami takich biznesów może być szewc, restauracja, hotel, kwiaciarnia. Charakterystyką takich działalności jest to, że działają tylko w danym obszarze, Google bardzo dobrze interpretuje takie niuanse i pozycjonuje w przemyślany sposób wyniki użytkownikom.

Jak zacząć pozycjonowanie lokalne?

Chcąc samemu zacząć np. „pozycjonowanie Warszawa” możemy sami zadbać o kilka elementów, które wpłyną pozytywnie na ocenę naszej strony w wyszukiwarce.

  1. Zadbaj przede wszystkim o to, aby pojawiała się w treści strony miejscowość w której prowadzisz swoją działalność;
  2. Dodaj mapę z lokalizacją wykonywanej działalności, która ułatwi znalezienie Twojej lokalizacji;
  3. Dane teleadresowe – zadbaj o to, aby dane które podajesz na swojej stronie np. w stopce lub podstronie kontakt były spójne z tymi, jakie masz w wizytówce Google – działa to pozytywnie na wiarygodność naszej firmy w oczach robota Google jak i samych użytkowników, którzy są twoimi potencjalnymi klientami;
  4. Znaczki schema.org – dodaj w kodzie strony specjalne znaczniki, które pozwolą robotom lepiej „odczytać” czym i gdzie się zajmujesz (instrukcja https://developers.google.com/search/docs/guides/enhance-site?visit_id=637396601406719348-606820255&hl=pl&rd=1#provide-business-contact-markup)
  5. Linki z lokalnych stron – być może masz możliwość pozyskania linku z lokalnego portalu, który opisze twoją działalność – na pewno takie odnośniki będą pozytywnie wpływać na autorytet twojej witryny, dzięki czemu zostanie ona promowana wyżej w wynikach wyszukiwania jako tę godną zaufania stronę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj