Reklama outdoorowa, zwana również zewnętrzną należy do jednych z najpopularniejszych form marketingu. Umieszcza się ją w przestrzeni publicznej, gdzie może trafić do sporej grupy osób. Najczęściej występuje w miejscach szczególnie ruchliwych – na ulicach, przy przystankach oraz poboczach dróg szybkiego ruchu i autostrad. Dodatkowo, znajduje się we wnętrzach różnego rodzaju obiektów, np. centrach handlowych, a ponadto w publicznych środkach komunikacji. Reklama zewnętrzna wyróżnia się wysoką skutecznością, ze względu na brak możliwości jej odrzucenia przez odbiorcę oraz długofalowy wpływ. Wiele osób, które codziennie jadą do pracy czy w dowolne inne miejsce jest podatnych na jej działanie. O jakich formach reklamy outdoorowej warto wspomnieć?

Billboard

To zdecydowanie najczęściej pojawiające się skojarzenie gdy myślimy o tego typu reklamie. Billboard ma postać tablicy umieszczonej na podwyższeniu, tak aby można było dojrzeć jego treść już ze sporej odległości. Gdzie najczęściej spotykamy tę formę reklamy? Przede wszystkim na poboczach, ale również na blokach. Może zostać dodatkowo podświetlona, dzięki czemu będzie widoczna nawet wieczorami i w nocy.

Citylight

Ta forma reklamy jest z pewnością znana osobom korzystającym z komunikacji miejskiej i w związku z tym spędzających sporo czasu na przystankach. To właśnie w środku wiaty umieszczone są tablice, również dodatkowo podświetlone.

Plakat

Reklama zewnętrzna tego typu jest doskonale znana od wielu lat. Plakaty znajdziemy zarówno na słupach reklamowych, tablicach ogłoszeniowych, drzwiach i wielu innych miejscach. Mogą mieć różną wielkość, a o ich skuteczności decyduje przede wszystkim grafika, wykorzystanie kolorów, symboli wzbudzających uwagę oraz treść przekazu, która powinna zainteresować odbiorcę.

Reklama wielkoformatowa

Są to powierzchnie reklamowe, których wielkość przekracza 100 metrów kwadratowych. Ten ogromny format najczęściej jest umieszczany na budynkach, a podczas remontu na rusztowaniach. Reklama zewnętrzna tego typu należy do wyjątkowo skutecznych, gdyż po prostu nie da się jej nie zauważyć.

Mobil

Format zyskuje na popularności szczególnie w okresie przedwyborczym. Opiera się na dwustronnej konstrukcji, umieszczonej na platformie z kołami. Całość jest przyczepiona do samochodu, któremu zawdzięcza swój mobilny charakter.

To nie wszystkie formy reklamy zewnętrznej. Warto wspomnieć także o szyldach, reklamach umieszczonych na samochodach (car wrapping) oraz neonach.

Artykuł powstał dzięki uprzejmości firmy PremiumPrint z Poznania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj