Animacje reklamowe to stosunkowo świeży trend w reklamie. Podążając śladem topowych marek, nie sposób nie zauważyć, iż coraz częściej decydują się one na podjęcie tego typu działań. Czym są animacje reklamowe? Jak je tworzyć i jakich błędów stanowczo unikać?

Animacja reklamowa – czym jest?

Animacje reklamowe – niegdyś odrzucane przez marketingowców, dziś coraz chętniej wybierane. Cieszą się sporym zainteresowaniem, doganiając przy tym klasyczne przekazy reklamowe. Barwne animacje są tworzone z myślą o rozwoju marki i budowaniu świadomości wśród potencjalnych klientów. W kilku minutowej produkcji video możesz zawrzeć wszystko, co tylko zapragniesz – i oferowaną przez ciebie usługę, i produkt! W prosty i szybki sposób wyjaśnisz skomplikowanie treści, zaangażujesz stałych odbiorców i potencjalnych użytkowników, a twoja marka zostanie zapamiętana na dłużej. Czego bowiem chcieć więcej? No właśnie! Animacje reklamowe to skuteczny nośnik, który przyciągnie zarówno młodych, jak i nieco starszych odbiorców. Kluczem do sukcesu jest jednak znajomość rynku oraz odpowiednie podejście. Bez tego ani rusz! W związku z tym postanowiliśmy przygotować krótki poradnik z kategorii „filmy reklamowe Wrocław”. Jakich błędów powinniście unikać przy tworzeniu krótkich animacji reklamowych?

Błędy w animacjach reklamowych – skąd się biorą?

Produkcja filmów reklamowych, filmów produktowych czy właśnie animacji reklamowych to nie lada wyzwanie! Wiele firm często rezygnuje z pomocy specjalistów ze względu na ograniczony budżet. Niemniej jednak to właśnie brak znajomości pewnych technik i zasad jest głównym źródłem błędów i niedociągnięć. Niekiedy wystarczy brak ciekawego pomysłu lub niska jakość produkcji, by osiągnąć rezultat daleki od pożądanego…

Produkcja animacji reklamowych nie wymaga zaangażowania licznej ekipy realizacyjnej. Jeżeli jednak potrzebujesz pomocy w zakresie tworzenia firmowych materiałów video, zgłoś się koniecznie tutaj – https://flipside.pl/. Firma Flipside działa na polskim rynku od wielu lat, tworząc dla klientów profesjonalne filmy reklamowe i animacje reklamowe. Napisz lub zadzwoń!

Długość materiału – czy ma znaczenie?

Animacje reklamowe są doskonałą formą reklamy, a jak wiadomo – długie reklamy po prostu nudzą. Animacje nie powinny przekraczać 30 sekund! Jest to bowiem optymalny czas na przykucie uwagi potencjalnych odbiorców Nadmiar informacji może zadziałać na twoją niekorzyść…

Brak sprecyzowanego celu

Wydawać by się mogło, iż stworzenie animacji reklamowej to nic trudnego. Sukces nie jest gwarantowany, a cel nie jest do końca tak oczywisty! To klient powinien stać się twoim głównym celem, a raczej problem, z jakim na co dzień musi się mierzyć. Skutecznym sposobem na pozyskanie klienta jest znalezienie problemu i wskazanie mu dobrego rozwiązania.

Brak pomysłu

Jedynym ograniczeniem przy tworzeniu animacji reklamowych jest twoja własna wyobraźnia. Odbiorcy z łatwością zauważą, iż przekaz reklamowy został zrobiony „na siłę”, a ty nie osiągniesz pożądanych rezultatów. Stworzona animacja powinna być prosta, a zarazem intrygująca. Zrób coś, czego jeszcze nie było na rynku i wyróżnij się na tle konkurencji. Warto, aby nawiązywała do wartości, jakimi kieruje się marka i przekonywała odbiorców o zaletach usługi.

Call-to-action

Stworzyłeś świetny materiał filmowy, ale czy… wzywasz odbiorców do działania! Nie jest to do końca błąd, gdyż wiele kampanii czy spotów reklamowych nie posiada wbudowanego wezwania do działania… Niemniej jednak warto o to zadbać! Umieść chwytliwy komunikat do widza, który zachęci go do dalszych działań i monitoruj efekty!

Niska jakość materiału video

Wiele firm pragnie uchodzić za profesjonalistów, lecz nie do końca wie, jak to zrobić! Nieodpowiednia ścieżka dźwiękowa czy źle dopasowane grafiki nie tylko nie zaangażują widzów, lecz także sprawią, iż materiał zostanie odebrany negatywnie… a przecież nie o to chodzi! Decydując się na inwestycję w animacje reklamowe, zadbajmy o każdy, nawet najmniejszy szczegół

Czy potrafisz określić grupę docelową twojej marki?

Często popełnianym błędem, jest brak znajomości grupy docelowej. Zastanów się, do kogo tak naprawdę chcesz trafić ze swoim przekazem. Tworząc materiał video, zwróć uwagę na potrzeby i oczekiwania twoich odbiorców. Kim są i dlaczego powinni skorzystać z twojej usługi? Dopasuj treść właśnie do nich!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj